Od czego zacząć tuning zawieszenia ciężarówki?
Tendencja do tuningowania samochodów ma swoje źródła w pragnieniu ulepszenia ich osiągów oraz nadaniu zindywidualizowanego i wyróżniającego pojazd charakteru. Działania takie wiążą się zarówno z ingerencjami w układy mechaniczne oraz elektronikę, jak i instalowanie rozmaitych elementów wzbogacających nadwozie, które poprawiają wygląd auta i jego funkcjonalność. W przypadku pojazdów ciężarowych najczęściej spotyka się zakładanie dodatkowego oświetlenia lub orurowania czy też montaż spojlerów. W mazowieckim usługi tego rodzaju wykonuje firma Lamebax. Niektórzy właściciele decydują się też na zwiększanie mocy silników i ich momentu obrotowego, a także redukcję zużycia paliwa za sprawą zmiany oprogramowania. Stosunkowo rzadko spotyka się natomiast w Europie tuning zawieszenia.
Jak można tuningować zawieszenie ciężarówki?
Ze względu na znaczne obciążenia samochodów ciężarowych oraz znaczenie, jakie praca zawieszenia ma dla utrzymywania właściwego toru jazdy i skutecznego hamowania rozwiązanie stosowane przez producentów bazują na układach pneumatycznych, a więc specjalnych miechach wypełnianych powietrzem pod znacznym ciśnieniem. Modyfikacje układów tego rodzaju polegają na doborze poziomu ich wypełnienia, a najczęściej wybieraną opcją jest obniżanie wysokości, na jakiej znajduje się oś przednia i podnoszenie prześwitu osi tylnej, co sprawia, że mniejsza ilość powietrza opływa jadące auto od dołu. Nie jest to jednak przydatne podczas jazdy z obciążeniem, narusza też przepisy ruchu drogowego i może stać się powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego.
Gdzie stosuje się tuning zawieszenia?
Tuning zawieszenia jest szeroko stosowany w ciężarówkach używanych do wyścigów torowych. Opcję podnoszenia tyłu pojazdu upodobali sobie też kierowcy z Ameryki Południowej.